vineri, 5 septembrie 2014

Spuma crema de afine

Ieri eram in pofte teribile de "ceva bun" si nu reuseam sa definesc acel ceva, doar stiam ca trebuie sa fie racoros, dulce, dar nu prea, acrisor, sar nu foarte, cu fructe, dar si cremos...toate gandurile ma duceau catre inghetata. Creierul meu deja urla din toate puterile ca vrea inghetata, dar eu nu voiam sa cedez ispitelor, timp nu prea aveam de gatit chestii sofisticate (in general gatesc chestii simple), am deschis frigiderul, am facut inventarul si am vazut ca nici macar nu ma atinsesem de afinele cumparate cu o zi inainte si am decis ca e momentul pentru:

 Spuma crema de afine

Ingrediente: 
100 ml smantana lichida 30% grasime (am folosit marca Pilos de la LIDL)
3 linguri de fructoza
1 lingura de unt de cocos topit (optional) sau unt normal (eu prefer untul de cocos pentru calitatile lui)
1 ou
6 linguri afine
½ plic de gelatina Dr Oetker

Se pun intr-un vas smantana, untul si galbenusul si se amesteca bine cu mixerul.
Gelatina se pune la hidratat in 4 linguri de apa, cam 10 minute.
Se paseaza fructele, pana se obtine un piure.
Se bate albusul spuma, impreuna cu fructoza, pana devine tare.
Peste albus se toarna amestecul de smantana, unt si galbenus, apoi se adauga piureul de fructe si gelatina topita la bain marie. Se amesteca bine cu pasatorul vertical, apoi se toarna in forme. Eu am folosit castronele mici.
Se lasa la frigider cam 3 ore.
Rezulta o spuma fina, cremoasa, aerata, o bunatate racoritoare si dulce!
Se decoreaza cu fructe, afine in cazul de fata.

Au iesit 3 portii. Pentru 6 portii dublati cantitatile.



E un desert usor, fin, racoros, perfect pentru a inlocui "cererea" de inghetata, se face rapid si...nu ingrasa, asa ca...
POFTA BUNA!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Introduceti comentariul dvs.