miercuri, 17 septembrie 2014

Panna Cotta cu mango

Panna Cotta este un desert italian usor, racoros, deosebit de fin si delicat. Pot sa zic ca este in topul preferintelor mele, mai ales ca se prepara asa de usor. De cand l-am "monticizat", l-am facut in nenumarate variante, fiecare gustoasa si deosebita. Este genul de desert care te face sa mai vrei si sa mai vrei, place si celui mai mare mofturos, dar si celui mai mare gurmand :)



Ingrediente:

- 400 ml smantana grasa (30%)
- 400 ml lapte monti (smantana grasa diluata cu apa 1:1)
- fructoza dupa gust (eu pun cam 7-8 linguri)
- esente: depinde de gust, eu am folosit esenta de vanilie, Dr. Oetker - 1 fiola
- o cutie de compot de mango, slab indulcit sau mango proaspat
- gelatina: 1 plic si jumatate sau chiar 2 daca o vrei mai tare.

Gelatina se pune la hidratat in 6-7 linguri de apa, cam 15 minute.

Intr-o craticioara se amesteca smantana cu laptele si fructoza, se topesc pe foc mic si se amesteca pana cand se ajunge la punctul de fierbere (cand se fac bolboroace), se ia dupa foc si se lasa putin la racit (pana e destul de calda ca sa nu friga degetul), se adauga gelatina si se amesteca pana aceasta se topeste complet, apoi se adauga esenta.
Pe fundul formelor se pun fructele maruntite si peste ele se completeaza cu amestecul de mai sus. 
Se baga la frigider cam 3-4 ore. 
Cand s-a intarit, se desprinde cu varful unui cutit ascutit si se scufunda formele rapid intr-un vas cu apa fierbinte, pentru cateva secunde. Se acopera cu farfuria in care se va servi si se rastoarna rapid. Se bate putin fundul formei pentru a se dezlipi usor.

Pofta buna! 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Introduceti comentariul dvs.