joi, 21 august 2014

Slabesti pentru TINE! Nu e treaba altora DE CE o faci!


Din punctul meu de vedere, alegerea de a slabi sau de a urma un anumit mod de viata sanatos, de a face un anumit sport, este un lucru intim, personal. Este alegerea TA de a face ceva pentru TINE!
Probabil te-ai intalnit cu situatia in care rude, prieteni, vecini, cunoscuti au constatat ca te-ai schimbat (in bine J) si au inceput sa-ti puna intrebari: “Cum? In cat timp? De ce? Pana cand?”
Initial aceste intrebari pot parea magulitoare, sunt cumva incununarea succesului tau, dovada pe care o primesti ca da, ai reusit sau ca esti pe cale sa-ti atingi obiectivul. Insa, peste un anumit timp, e posibil sa dai de acele persoane care vor incerca voit sau nu sa te distraga de la ceea ce faci. Te vor intreba daca: “Ai slabit ca asa ai vrut tu sau….?”  Funny e ca nimeni nu rosteste intrebarea pana la capat, insa aproape toti lasa acele puncte de suspensie…J, care te cam intriga, nu? La inceput raspundeam calm, ca da, eu vreau sa slabesc, nu-s bolnava si ma apucam sa dau detalii despre ceea ce am facut. In final, obtineam raspunsul care ma facea sa raso-plang J: “Aaaaa, dar sa ai grija! Sa nu cazi in extrema cealalta! Nici prea slaba nu e bine! Uite ce slaba esti acum! Unde vrei sa ajungi?”. Heeeiiii, gata!!!
Acum raspund hotarat, spun clar si raspicat ca slabesc din dorinta mea, pana la greutatea pe care o voi considera eu optima pentru mine. In general, dialogul se opreste aici, daca persoana chiar nu este interesata de detaliile legate de modul meu de alimentatie.


Sunt insa si multe persoane interesate! Care se impart in 2 categorii:
  1. Categoria celor care chiar vor aceste informatii si vor sa inteleaga ce le insir eu acolo cu indici glicemici, rezistente la insulina, glucide, lipide, proteine, combinatii bune, combinatii rele J
  2. Categoria celor care sunt interesati sa slabeasca, dar vor totul de-a gata:”Zi-mi pe zile si pe mese ce sa mananc”…
Stai putin, ca nu e asa simplu! Corpul nostru este un adevarat laborator de biochimie, trebuie cumva sa intelegi ce se intampla in tine si cu tine! Asa ca, punct si de la capat, ne intoarcem la glucide, lipide, etc (si acum am avut asa o fulgerare, o amintire de prin liceu, cand eram la uman si profu’ de chimie imi zicea sa invat si la materia lui, ca nu se stie in viata la ce-mi ajutaJ…noroc ca in facultate am facut vreo 2 ani de chimii si derivate :P )
Stiu ca nu e usor sa te izbesti de notiuni noi, sa le intelegi si sa le si aplici, insa, atata timp cat VREI, atunci deja 90% din problema e rezolvata. De fapt nu este o asa mare bataie de cap, sunt notiuni elementare, usor de aplicat, pe multe dintre ele le stii deja.

Eu una sunt o persoana foarte incapatanata, uneori acest lucru este un avantaj J. In incapatanarea mea am reusit sa realizez ce mi-am propus (mai am de lucru, dar stiu ca voi reusi sa imi ating targetul: “My dream body”.

Eu nu vorbesc despre o dieta clasica, genul: luni la micul dejun o maslina, la pranz un antricot si la cina o salata, marti o gutuie si atat!
Eu vorbesc despre un mod de viata, cu nenumarate fatete si nuante, cu idei care trebuie puse in practica, vorbesc de bucuria de a descoperi cum sa te joci cu aromele, cum sa inveti sa-ti prepari sau sa alegi feluri de mancare savuroase, dar care sa nu te ingrasa!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Introduceti comentariul dvs.