sâmbătă, 23 august 2014

Sfaturi pentru a tine dieta Montignac

Ati auzit pe la unii, pe la altii despre dieta Montignac, stiti cate ceva despre ea, ati vazut rezultate la oamenii care au urmat aceasta dieta si va tenteaza ideea sa incepeti si voi, insa va simtiti prinsi in multitudinea de informatii si nu stiti de unde sa incepeti. Am cateva sfaturi pentru voi, sfaturi desprinse din experienta mea cu aceasta dieta:



 - Incepeti chiar de azi, nu de maine, nu de luni, nu de luna viitoare. Cu cat  mai repede, cu atat mai bine pentru voi!
 - Tineti un jurnal alimentar. Va fi mai usor sa gestionati ce ati mancat, ce abateri ati facut, sa stiti cum sa abordati pe viitor anumite alimente.
 - Nu va cantariti zilnic, riscati sa dati in depresie :), caci rezultatele nu sunt vizibile de la o zi la alta. Insa va puteti cantari saptamanal, asa veti vedea progresul, stagnarea sau regresul. Recunosc, eu nu ma abtin si ma cantaresc la 2-3 zile...
 - Nu exista interdictii cantitative, insa incercati sa va mentineti in limitele normale. In felul asta va veti educa organismul sa primeasca cat are nevoie.
 - Nu amestecati niciodata glucidele cu indice glicemic ridicat cu lipidele!
 - Evitati toate combinatiile glucido-lipidice.
 - Eliminati in totalitate zaharul din alimentatie. Atentie la formele ascunse (sosuri,   creme, sucuri, mezeluri) ! Se folosesc indulcitori, eu recomand indulcitorii naturali, in cantitati moderate (fructoza, stevia, xylitol).
 - Nu mancati decat faina integrala (de grau, de secara, macinis integral), faina Monti (faina integrala in amestec cu tarate de ovaz sau grau, in proportie de 1:1). faina de soia (personal o evit din cauza continutului de fitoestrogeni, care mie nu-mi sunt recomandati din cauza hiperestrogenismului), faina de naut (are un gust specific, care poate fi mascat prin adaugare de condimente).
 - Uitati de cartofi, cautati alternative (cartoful dulce, gatit ca pentru o masa glucidica, fara proteine sau lipide – are indice glicemic mediu.)
 - Uitati de orezul alb. Mancati numai orez integral sau Basmati.
 - Renuntati la alcool, daca nu se poate evita acest lucru, puteti bea rar un pahar de vin rosu sec sau un pahar de sampanie seaca. 
 - Evitati cafeaua, obisnuiti-va sa o beti decofeinizata sau puteti sa o inlocuiti cu ceai verde. Daca nu e posibil acest lucru, atunci limitati cantitatile.
 - Nu sariti niciodata peste o masa. Obligatoriu trei mese pe zi, ideal trei mese principale si 2 gustari. Cand nu mi-e foame dimineata, reduc micul dejun la 2-3 fructe.
 - Limitati consumul de lipide "rele", consumati grasimi de calitate (ulei de masline extravirgin, ulei de cocos, ulei de dovleac, ulei de sofranel – bogat in omega 6, ulei de peste – bogat in omega 3)
 - Incercati sa beti cat mai putin in timp ce mancati, pentru a evita diluarea sucurilor gastrice. Evitati apa minerala carbogazificata, pentru a preveni balonarea.
- Nu mancati in graba, mestecati bine alimentele.
- Preparati-va singuri sucurile de fructe si nu exagerati cu cantitatile. Evitati bauturile acidulate si sucurile fabricate industrial, care contin zahar.
- Asteptati 3 ore dupa o masa glucidica inainte de a consuma lipide.
- Asteptati 5 ore dupa o masa lipidica pentru a consuma glucide.
- Mancati multe fibre alimentare: salata, legume verzi, fructe, cereale admise, tarate.
- Atentie la lactate! Se consuma cu moderatie si cu atentie la tipul lor. Lactatele care contin zer sunt glucido-lipidice, contin lactoza care e o glucida care stimuleaza secretia de insulina (laptele integral, urda, branza de vaci proaspata). De aceea se pot consuma doar degresate. Lactatele degresate se consuma la mese glucidice. Lactate nedregresate se pot consuma doar cu conditia sa fie maturate sau fermentate (cascaval, telemea, parmezan, kefir, sana).
- Consumati fructele cu cel putin o jumatate de ora inaintea unei mese principale sau la 3-4 ore dupa masa. Personal recomand sa le consumati ca masa de sine statoare, la micul dejun, in cantitati moderate.
- Beti multa apa!  Minim 2 litri pe zi. Eu beau 3-4 litri, in functie de anotimp. Doar la sala, la antrenamentul de minim o ora beau 1 litru! Ca truc: umpleti o sticla de apa de 2 litri si de cate ori va intersectati cu ea, luati cate o gura zdravana. La sfarsitul zilei va fi goala.
 - Chiar daca va veti abate de la regim, puteti face acest lucru, insa cu moderatie si in mod asumat. Probabil veti fi “taxati” si procesul de slabire va fi ingreunat, insa nu este totul pierdut, puteti sa reluati “lupta” cu kilogramele. Inainte de a face o abatere, cantariti de 2 ori inainte daca merita cu adevarat. Daca da, atunci sa va fie de bine si inapoi cu seriozitate.
- Nu fiti mai stricti decat trebuie! Veti ajunge la exasperare in timp scurt si veti da iama in alimente interzise si astfel compromiteti dieta. Asa ca, incercati sa va bucurati de toate grupele de alimente permise si combinate corect. Prima data cant am tinut aceasta dieta, am evitat sa consum glucide din categoria celor cu indice glicemic mediu, pentru ca nu eram sigura cum sa le combin. M-am umplut de frustrari si pofte si in final am cedat…si am cedat prosteste, in sensul ca am dat iama intr-o covrigarie si m-am indopat cu covrigi…eu de fel, nu sunt o pasionata a covrigilor, insa corpul meu, efectiv urla dupa carbohidrati. Acum mananc si carbohidrati, insa numai din grupa celor cu indice glicemic mic sau mediu.
Iar salvarea dietei mele a fost…ciocolata!!! 1-2 patratele de ciocolata amaruie (minim 70% cacao) au fost pentru mine salvarea. Abia asteptam momentul in care le puteam savura. La inceput mi se parea groaznic de amara, corpul meu fiind obisnuit cu gustul dulce puternic, insa, dupa putin timp m-am obisnuit cu ea, apoi am dezvoltat o adevarata pasiune pentru ciocolata neagra, pura, intensa. In acest moment nu mai concep altfel de ciocolata, doar daca gust o firimitura de Milka si simt parca o strangere de gat J
Acum am zile intregi cand nu ma mai ating de ciocolata, daca o am la discretie si nu mai reprezinta “fructul oprit”, ma pot bucura de ea numai atunci cand chiar mi-e pofta, nu o mai mananc compulsiv.
Unde mai pui ca are si nenumarate beneficii? Despre beneficiile ciocolatei puteti citi aici.
Si bine-nteles, nenumaratele idei de desert pe care le-am descoperit cu timpul si am ajuns sa le ador. Eu, care nu le aveam cu bucatareala, am inceput sa fac retete delicioase, sa le “compun”, sa transform retetele altora, sa ma bucur de gatit!
- Ca ultim sfat: scapati de tentatiile din casa! Nu mai cumparati alimente daunatoare: cartofi, paste rafinate, orez alb, paine alba, faina alba, dulciuri, sucuri din comert, bere si alte forme de alcool. In felul acesta nu veti mai fi tentati sa luati din ele “macar o inghititura”.
Daca vreti sa luati masa in oras, alegeti un restaurant unde puteti alege din meniu combinatii corecte. Eu prefer sa mananc la restaurant: o salata mare sau o friptura cu garnitura de legume, in general ciuperci, rosii, ardei. De baut imi iau limonada fara zahar, merg cu pliculetele de Stevia in poseta.
La petreceri gasesc (aproape) mereu ceva de mancat: aperitive (legume, branzeturi, masline), friptura, langa care pun o portie zdravana de salata…Ca sa nu pic in capcana desertului, daca nu gasesc ceva conform, ceea ce e cel mai posibil, imi iau in posete ciocolata sau duc si eu un platou cu prajituri “monticizate” si am rezolvat problema cu pofta de dulce.
                                                           Sursa foto: www.zita.co.uk
Sper ca va fi de ajutor aceasta postare si veti reusi sa tineti mai usor aceasta dieta J

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Introduceti comentariul dvs.