vineri, 29 august 2014

Cheese cake cu fructe de padure - FAZA I

Pentru ca piata e plina de fructe de padure pe care eu le ador, voi posta o reteta delicioasa de Cheese cake cu fructe de padure:



Ingrediente:  
500 ml smantana grasa (peste 20%). Eu prefer smantana lichida, 30% grasime, fara lactoza, de la Kaufland.
500 gr. Mascarpone sau branza de vaci, grasa, bine scursa de zer
2 oua
2 plicuri gelatina praf (eu folosesc Dr. Oetker)
fulgi de migdale sau nuci pisate (optional, pentru blat)
aproximativ 8 linguri de fructoza
arome (eu folosesc Dr. Oetker), in cazul de fata am pus 1 fiola de esenta de vanilie.
fructe de padure congelate sau proaspete, 2 cani.

Cu mixerul (sau mai bine cu pasatorul vertical) se amesteca smantana cu branza (sau Mascarpone), se adauga ouale si fructoza si aromele dorite. Gelatina se pune la hidratat intr-un pahar, impreuna cu 8 linguri de apa. Dupa 10 minute se topeste la bain-marie (atentie sa nu fie fierbinte), apoi se incorporeaza in amestecul de mai sus, amestecand foarte bine (eu folosesc pasatorul vertical Braun, ca sa nu ramana bucatele de gelatina coagulate).
Intr-o forma de tort cu fundul detasabil se toarna un strat cam de 2-3 cm de compozitie, se pune deasupra un rand de fructe de padure, apoi alt strat de crema. Se poate da la cuptor, la foc mic, daca aveti o problema cu ouale crude, eu nu am :). Se tine 15 minute la foc mic, apoi se lasa la racit in cuptor ca sa nu se crape.
Cand s-a racit (daca a fost coapta) se pune la frigider pana se intareste suficient si deasupra de adauga decorul (zmeura, afine, coacaze, mure).
Siropul de fructe il fac asa: 2 maini de fructe se strivesc cu pasatorul vertical, se adauga fructoza dupa gust, apoi se pun pe foc, pana la punctul de fierbere. Cand este destul de cald, cat poti introduce degetul fara sa arda, se adauga o lingurita de gelatina. Se toarna usor pe tort, intai in mijloc, apoi se distribuie pe toata suprafata. Se tine la frigider pana se intareste. Eu il fac seara si pana dimineata e gata.
Cu un cutit ascutit se trece peste marginea prajiturii, apoi se detaseaza cu grija forma.

Uneori presar pe fundul tavii, inainte de a pune primul start de crema, fulgi de migdale sau nuci pisate.

Se poate face si cu blat din migdale pisate: 200 grame de migdale sau nuca, 150 g unt. Se macina migdalele sau nuca si se adauga untul topit. Compozitia se pune in tava si se preseaza cu degetele.

Personal prefer mai mult varianta cu fulgi de migdale, dar e foarte buna si cea fara niciun blat.

Pofta buna! 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Introduceti comentariul dvs.