luni, 15 septembrie 2014

Cheese cake cu aroma de lamaie si pudra de carob

Sambata mi-am sarbatorit sotul si cum nu se putea sa nu avem ceva delicios de ziua lui, ne-am pus rotitele in miscare si am zis sa facem ceva cel mai cel :)
Drept care a iesit un desert mai ciudatel la prima vedere, insa de o finete extraordinara, de arome nu mai zic!



Ingrediente:  
500 ml smantana grasa.
500 gr. branza de vaci, grasa, bine scursa de zer
2 oua
2 plicuri gelatina praf (Dr. Oetker)
9 linguri de fructoza
arome (eu folosesc Dr. Oetker), in cazul de fata am pus 1 fiola de esenta de vanilie si una de esenta de lamaie
ciocolata amaruie (75% cacao - marca Heidi) - 1 tableta 
pudra de carob (roscove) - 3 linguri
turmeric - pentru culoare
mandarine in compot slab indulcit - 1 cutie
smantana lichida 30% grasime (de la LIDL) - o cutie are 200 ml + 2 linguri de fructoza
merisoare deshidratate

Mod de lucru:
Cu pasatorul vertical (eu am marca Braun) se amesteca smantana cu branza, se adauga ouale si fructoza. Gelatina se pune la hidratat intr-un pahar, impreuna cu 8 linguri de apa, timp de 10 minute.
Am separat amestecul in 2 parti egale. Intr-una am pus aroma de lamaie si jumatate din gelatina care se topeste la bain-marie (atentie sa nu fie fierbinte), apoi se incorporeaza in amestecul de mai sus, amestecand foarte bine (eu folosesc pasatorul vertical Braun, ca sa nu ramana bucatele de gelatina coagulate).
Am adaugat putin turmeric, pana am ajuns la culoarea dorita, dar cu mare grija sa nu se schimbe gustul (am gustat pe masura ce adaugam pudra).
Intr-o forma de tort cu fundul detasabil se toarna un strat cam de 2-3 cm de compozitie, se pune deasupra un rand de mandarine, apoi se pune la frigider pana se intareste suficient (cam 30-45 minute).
In timpul acesta am pregatit cea de-a 2 crema. Am adaugat aroma de vanilie si 3 linguri de pudra de carob (roscove), apoi am adaugat restul de gelatina topita la bain marie, am mixat bine cu pasatorul. Apoi am adaugat bucati de ciocolata (cu latura cam de 1 cm).
Am turnat compozitia deasupra primului strat, am nivelat si am dat la frigider. Dupa ce s-a intarit complet (eu il fac seara si dimineata e gata), am detasat forma si am ornat cu ciocolata amaruie, merisoare deshidratate si frisca facuta de smantana lichida 30% grasime

In sectiune arata asa: primul strat este cu aroma de lamaie si are bucati de mandarine, al 2 lea strat are aroma de vanilie si carob, o aroma foarte fina si delicata si are bucati de ciocolata.
Ies aproximativ 12 portii mari.



Pofta buna! 

2 comentarii:

  1. Ce bine arata! Cred ca si gustul este excelent! Trebuie sa o incerc si eu...Daca promiti ca o sa si slabesc de la ea :)))))

    RăspundețiȘtergere
  2. Ioana, bine ai venit pe blog! Este o reteta usor de preparat, gustul este superb, dulce-acrisor, textura cremoasa :). Stiu ca e greu de crezut, insa reteta este adaptata la regimul Montignac si se slabeste frumos cu acest regim. Daca inlocuiesti deserturile "ingrasatoare" cu acest tip de prajitura, cu siguranta vei slabi. Te mai astept cu drag si slabire frumoasa si eficienta!

    RăspundețiȘtergere

Introduceti comentariul dvs.